- احمدی، عباداله، دوست محمدلو، حکیمه(1388)، بررسی رابطه بین مهارت های فنی، انسانی و ادراکی مدیران با میزان اثر بخشی دبیرستان های ناحیه یک شهر شیراز، فصلنامه علمی- پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، شماره سوم، صص 119 – 136
- افشاری، مصطفی، هنری، حبیب، غفوری، فرزاد(1389)، بررسی مهارت های سه گانه مدیریتی (ادارکی، انسانی، فنی) مدیران ادارات تربیت بدنی دانشگاههای سراسر کشور، مدیریت ورزشی، شماره پنجم.
- الوانی، سید مهدی(1386)، مدیریت عمومی، تهران، نشر نی.
- بدری، سید علی، موسوی، سید عارف(1388)؛ مدیریت نوین روستایی(در جستجوی راهکاری مناسب برای توسعه دهیاری ها)، اشتیاق نور، تهران.
- پورقاز، عبدالوهاب، محمدی، امین(1390)، بررسی رابطه منابع قدرت مدیران با ویژگی های شخصیتی کارآفرینی کارکنان، پژوهش های مدیریت عمومی، شماره دوازدهم.
- تاجیک اسماعیلی، سمیه(1392)، رابطه سطح نیازهای دبیران با مهارتهای اجتماعی آنان، مطالعات رسانه ای، شماره بیست و دوم.
- ترابی، معصومه، جهانی، جعفر فولادچنگ، محبوبه، مرزوقی، رحمت اله(1388)، بررسی رابطه بین مهارت های ارتباطی مدیران و کارایی آنها از دیدگاه مدیران مدارس متوسطه شهر شیراز، مجله علوم تربیتی، شماره 86.
- تقدیسی، احمد، سوری، فرشاد، صیدایی، اسکندر، کاظمی زینب(1390)، بررسی و تحلیل میزان عملکرد دهیاران در مدیریت روستایی(مورد پژوهش: بخش کونانی شهرستان کوهدشت)، فصلنامه مدیریت شهری.
- خدادی، فاطمه، حسومی، طاهره(1391)، بررسی رابطه بین مهارت های سه گانه(فنی، انسانی، ادراکی)مدیران با اثر بخشی انها از نظر دبیران دبیرستان های دخترانه شهر ساری، فصلنامه علمی – پژوهشی تحقیقات مدیریت آموزشی، شماره سوم.
- خیرمند، مرضیه، لطفی، حسین، اعتباریان، اکبر(1391)، بررسی رابطه بین مهارت های مدیریتی مدیران شعب بانک کشاورزی استان اصفهان با میزان کارایی شعب، فرایند مدیریت و توسعه، شماره سوم.
- دربان آستانه، علیرضا، قدیری معصوم، مجتبی، فیروزی، محمد علی(1391)، بررسی ارتباط بین عملکرد سازمانی و مهارت های کارآفرینی مدیران محلی روستایی (مطالعه موردی، دهیاران استان قزوین)، پژوهش های روستایی، شماره یکم، صص 31، 32، 38، 58
- دربان آستانه، علیرضا(1393)، مبانی مدیریت روستایی، انتشارات سمت، دانشگاه تهران
- دعائی، حبیب اله، مرتضوی، سعید(1384)، مهارت های مدیریتی، مشهد، نشر بیان هدایت نور.
- رضاییان، علی(1385)، مبانی مدیریت رفتار سازمانی، تهران، سمت، چاپ هفتم.
- رکن الدین افتخاری، عبدالرضا، سجاسی قیداری، حمدالله، عینالی، جمشید(1386)، نگرشی نو به مدیریت روستایی با تاکید بر نهادهای تاثیر گذار، فصلنامه روستا و توسعه، شماره دوم.
- سبزیکاران، اسماعیل، میری، عبدالرضا، اسماعیلی سالو محله، فرزاد(1392)، نیاز سنجی و تجزیه و تحلیل مهارت های آموزشی مورد نیاز مدیران، مطالعه موردی: فروشگاههای زنجیره ای اتکا، فصلنامه علمی- پژوهشی آموزش در نیروی انتظامی، شماره دوم.
- صیدایی، سید اسکندر، جمینی، داود، جمشیدی، علیرضا، جمشیدی، معصومه (1393)، بررسی و تحلیل عملکرد مدیران نوین روستایی در توسعه روستایی(مطالعه موردی: منطقه اورامانات استان کرمانشاه)، فصلنامه علمی- پژوهشی برنامه ریزی فضایی، شماره چهارم.
- علاقه بند، علی(1386)، مبانی نظری و اصول مدیریت آموزشی، تهران، نشریه روان، شماره هجدهم.
- فانی، علی اصغر، شیخی نژاد، فاطمه، دانایی فرد، حسن، حسن زاده، علیرضا (1392)، بررسی اثرات تعدیل کننده مهارت سیاسی و اراده سیاسی در ارتباط بین ادراک سیاست سازمانی و رفتار سیاسی، مطالعه موردی: صنعت آب ایران، پژوهش های مدیریت در ایران، شماره هجدهم.
- فراهانی، حسین، آئین مقدم، فاطمه(1391)، ارزیابی عملکرد و کارایی دهیاری ها و شوراهای اسلامی در فرایند مدیریت توسعه روستایی، مطالعه موردی: دهستان سررود جنوبی در شهرستان بویر احمد، چشم انداز جغرافیایی(مطالعات انسانی) شماره هجدهم.
- فیروزنیا، قدیر، تیموریان، رویا(1394)، تحلیل نقش ویژگی های مهارتی مدیران محلی در توسعه روستایی(مطالعه موردی: بخش مرکزی شهرستان ایلام)، مجله پژوهش و برنامه ریزی روستایی، شماره یکم.
- قنبری، سیروس، رجبی، عباس(1391)، میزان آشنایی مدیران با مهارت های سه گانه مدیریتی و رابطه آن با عملکرد آن، مجله پژوهش های انسانی، شماره بیست و هشتم، صص 47- 58
- منشی زاده، رحمت اله، رحمانی، بیژن، ملکی، لطف اله(1393)، عملکرد مدیریت نوین روستایی در پایداری اقتصادی سکونتگاههای روستایی(مطالعه موردی: روستاهای پیرامون اردبیل)، جغرافیا(فصلنامه علمی – پژوهشی و بین المللی جغرافیای ایران)، شماره چهلم.
- مهدوی، داود(1391)، تدوین الگوی مطلوب مدیریت نوین توسعه روستایی ایران، گاهنامه پژوهشی دانشگاه پیام نور، شماره ششم.
- نجف آبادی موسویان، سید رسول(1372)، بررسی و مقایسه میزان برخورداری مدیران آموزشی و درمانی اصفهان ازمهارت های سه گانه مدیریت و تاثیر آن بر عملکرد انان، مدیریت آموزشی، شماره یازدهم.
- Hargie, O, (1986), Communication as skilled behavior, ino. Hargie(ed). A handbook of communication skills, eroomhelm, London/ New York university press in practice. 10(2): pp: 99-108.
- Katz Robert. (1974) "Skills of Effective Adminis trators" Harvard Business Review.
- Loannis, A. & Effrosini, k. (2008). Nonverbal Social interaction skills of children with learning disabilities. Research in developmental disabilities,29.
- Matson, J.L., Fee, V. E, Coe, D.a., & Smith. D. (2000). A Social Skills Program for developmental deluged Preschoolers. Journal of clinical child Psychology,20(4).
- Morgan, V., & Perarson, S., (1994). Management skills training a junior school setting. Educational psychology of Monetary Studies, pp: 1-24.
- Olum, Yasin (2004), Modern Management Theories and Practices, being a Paper presented Promising Convergence, Sociologia Ruralis, Vol 41, Number 1, PP: 112-130.
- Whyte w. (1980), "The social Life of small urban spaces". Washington: the conservation foundation press, 22-32.